Všeobecné obchodní podmínky
Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky se stávají nedílnou součástí každého závazkového vztahu uzavíraného mezi Hafele Czech & Slovakia s.r.o., popř. Hafele Czech & Slovakia s.r.o., organizačná zložka v postavení prodávajícího (dále jen „prodávající“) a kupujícím (fyzická nebo právnická osoba) registrovaným v elektronickém nákupního systému One web (E@sy link) provozovaném prodávajícím. Smluvní vztahy mezi těmito stranami se řídí dále popsanými všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) a příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Kupujícím může být spotřebitel nebo podnikatel. Spotřebitelem je každý, kdo mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Za podnikatele se považuje ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
Rozsah platnosti
Tyto VOP upravují prodej zboží mezi kupujícím a prodávajícím a jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy, resp. potvrzené objednávky či smluvního vztahu vzniklého dodáním objednaného zboží prodávajícího kupujícímu. VOP platí v plném rozsahu, pokud se prodávající a kupující nedohodnou v kupní smlouvě, případně potvrzené objednávce či jinak na odlišných podmínkách. Ujednání v jednotlivých kupních smlouvách, pokud jsou odlišná od ustanovení ve VOP, mají před těmito přednost. Prodávající je oprávněn jednostranně přiměřeně změnit tyto VOP. Změněnými podmínkami se řídí smlouvy uzavřené po dni účinnosti změněných VOP. Pro konkrétní objednávku kupujícího platí vždy znění VOP účinné ke dni odeslání objednávky prodávajícímu kupujícím, zveřejněné na internetových stránkách prodávajícího. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Registrace
3.1 Pro uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím je podmínkou registrace kupujícího v databázi společnosti Hafele Czech & Slovakia. Pro registraci kupujícího je nutné předložení identifikačních údajů kupujícího (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list), dále pak doklad o registraci plátce daně z přidané hodnoty.
3.2 Obchodní zástupce prodávajícího poté při osobním jednání dohodne další podrobnosti, včetně platebních a diskontních podmínek, způsobu dodávky zboží a souvisejících informací. Po registraci je kupujícímu přiděleno zákaznické číslo, které slouží jako identifikátor kupujícího při veškerém obchodním styku, řešení reklamací, apod. Při registraci kupujícího a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět vždy správně a pravdivě všechny své údaje. Údaje uvedené pod jeho zákaznickým číslem je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím pod jeho zákaznickým číslem a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající je oprávněn zrušit registraci kupujícího, a to zejména v případě, kdy kupující neprovedl pod svým zákaznickým číslem déle než 12 měsíců žádnou závaznou objednávku, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy včetně obchodních podmínek.
3.3. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
4. Prohlášení a sdělení před uzavřením kupní smlouvy/odesláním objednávky
Kupující potvrzuje svým jednáním - odesláním objednávky, že před jejím odesláním prodávajícímu mu prodávající sdělil, resp. se kupující dostatečně seznámil s těmito údaji prodávajícího na jeho internetových stránkách:
a) totožnost, popřípadě telefonní číslo nebo adresu pro doručování elektronické pošty nebo jiný kontaktní údaj,
b) označení zboží nebo služby a popis jejich hlavních vlastností,
c) cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků,
d) způsob platby a způsob dodání nebo plnění,
e) náklady na dodání, a pokud tyto náklady nelze stanovit předem, údaj, že mohou být dodatečně účtovány,
f) údaje o právech vznikajících z vadného plnění, jakož i o právech ze záruky a další podmínky pro uplatňování těchto práv.
5. Ustanovení týkající se smluvního vztahu uzavřeného se spotřebitelem
5.1. Sdělení prodávajícího kupujícímu v postavení spotřebitele:
Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od nákladů internetového i telefonického připojení dle podmínek dodavatele telekomunikačních a datových služeb kupujícího, prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká smluvní přepravy.
Prodávající může požadovat úhradu kupní ceny před převzetím zboží kupujícím od prodávajícího, příp. povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu.
Prodávající neuzavírá smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění.
V případě smluv uzavíraných na dobu neurčitou, je cena plnění sjednána za celou dobu poskytování zboží, není-li uvedeno jinak.
Ceny zboží a služeb jsou na internetových stránkách prodávajícího v rámci One Web (E@sy link) uváděny v hodnotě €/100 ks bez DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy. Způsob úhrady dodání zboží a její výše je kupujícímu zaslána společně s potvrzením objednávky, kde je vyúčtována a stává se součástí kupní ceny zboží;
V případě, že Kupujícím je spotřebitel, má právo od smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů, po dohodě s Prodávajícím s přihlédnutím k povaze a typu zboží či služby. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy pokud se jedná o dodávku zboží, které bylo upravena na základě jeho výslovného požadavku.
V případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou;
Spotřebitel má povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo;
V případě, že spotřebitel má stížnost, může tuto uplatnit u prodávajícího, nebo je oprávněn se obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
6. Náležitosti smlouvy či objednávky
Za závaznou objednávku je považována pouze písemná objednávka či smlouva, případně objednávka zadaná prostřednictvím elektronického nákupního systému One Web (E@sy link). Kupující je povinen uvést v objednávce své identifikační údaje (obchodní jméno dle výpisu z OR, sídlo, příp. místo podnikání, IČ, DIČ, bankovní spojení), přesné označení požadovaného zboží, jeho množství, způsob a místo dodání, požadovaný termín odběru . V případě, že je zboží objednáváno na základě nabídky prodávajícího, tvoří tato nabídka nedílnou součást objednávky.
6.1 One Web (E@sy link)
Prodávající se zavazuje přidělit kupujícímu bezplatně PIN přístupový kód pro aplikaci One Web (E@sy link), která slouží jako elektronický nákupní systém. Kupující bere na vědomí, že informace obsažené v aplikaci jsou důvěrné a není dovoleno je sdílet s dalšími společnostmi. Prodávající se zavazuje poskytnou dále součinnost při využití aplikace formou zaškolení oprávněné osoby objednatele.
Specifikace zboží
Zboží je specifikováno jednoznačně 8-mi místným objednacím kódem (Article Nr.) a počtem objednaných kusů. Popis zboží slouží pouze jako doplňující informace. Sjednaný druh a množství zboží lze měnit pouze na základě písemné dohody obou stran.
6.2 Potvrzení objednávky
6.2.1. Automaticky uvolněné objednávky - objednávka realizovaná prostřednictvím systému One web, která splňuje minimálně podmínky vyjmenované níže je systémem zpracována plně automaticky a je rovnou bez jakéhokoliv dalšího podnětu uvolněna k balení a expedici. Základní parametry automatického uvolnění a odeslání objednávky:
- Dostatečný kreditní limit (=uhrazené faktury ve splatnosti)
- Dostatečná výše objednávky (min výše 50 € bez DPH a dopravného)
- Objednávka neobsahuje položky, kde je nutná součinnost zákaznického servisu (např. klíčový plán, specifické zadání rozměrů nebo jiných parametrů, apod.)
- Objednávka neobsahuje spec. poznámky zákazníka
- Dodací adresa je standardní dodací adresou, kterou má zákazník nastavenou v systému
- Zákazník má nastavené standardní platební podmínky na fakturu (nefunguje pro předplatbu ani platbu kreditní kartou).
Pro takto potvrzené a pro expedici uvolněné objednávky není vyžadováno zpětné potvrzení zákazníkem.
6.2.2. Objednávky potvrzené pracovníkem zákaznického servisu - Prodávající se zavazuje písemně e-mailem potvrdit objednávku kupujícího nejpozději do dvou pracovních dnů od doručení objednávky. Výjimkou může být situace, kdy povaha objednaného zboží, popř. zákaznické úpravy vyžadují prověření ve výrobním závodu. V tomto případě je kupující o této skutečnosti informován, konkrétní potvrzení dodávky dodá prodávající v co nejkratším možném termínu.
6.3 Storno objednávky
Storno, nebo částečné storno potvrzené zakázky je možné pouze se souhlasem prodávajícího. V předem dojednaných, nebo prodávajícím potvrzených případech bere kupující na vědomí, že při zrušení zakázky uhradí prodávajícímu vzniklé náklady, nejméně však 30% hodnoty zakázky.
6.4 Minimální výše objednávky
Minimální výše objednávky je 50 € nebo odpovídající hodnota v CZK (bez DPH). V případě, že je objednávka v menší hodnotě bude k ceně připočten administrativní příplatek ve výši 30 €.
6.5 Kupní cena
Kupní cena sjednaná ve smlouvě je cenou za dohodnutý předmět koupě bez DPH. Kupní cena neuvedená ve smlouvě nebo objednávce bude stanovena podle aktuálního ceníku zboží a služeb prodávajícího platného v době uzavření smlouvy. Náklady spojené s pojištěním a dopravou zboží, resp. dalšími dohodnutými službami zajištěnými prodávajícím pro kupujícího, jsou vyčísleny v potvrzení objednávky jako samostatná položka. Náklady spojené s dopravou včetně DPH uhradí kupující prodávajícímu ve výši stanovené ve smlouvě nebo v objednávce.
Náklady spojené s dopravou zboží hradí prodávající, pokud objednávka přesáhne výši 250 € nebo odpovídající částku v Kč (bez DPH) nebo v případě, že se jedná o oprávněnou (uznanou) reklamaci, dodávku nedodaného zboží. Pokud není dohodnuto jinak, je kupní cena sjednána v měně EUR a je v této měně i hrazena. Prodávající se zavazuje uvádět na fakturách informativní přepočet na Kč dle zákona o DPH
6.6 Cena dopravy
Cena dopravy zboží pro objednávky s hodnotou pod 250 € bez DPH je jednotná ve výši 13 € bez DPH, bez ohledu na typ zboží či přepravní společnosti (nevztahuje se na expresní přepravu FedEx):
- GLS – omezení 1 balík o maximální hmotnosti 31 kg, max. rozměr 2,0 m
- LSU (Lagermax) – bez omezení počtu ks balíků a rozměrů
- Expresní přeprava (FedEx, DHL) je možná na vyžádání dle platného ceníku zvoleného kurýra.
Cena dopravy je vždy vyčíslena na potvrzení objednávky jako samostatná položka, pokud není vyčíslena, je doprava hrazena prodávajícím.
7. Dodací lhůty
Dodací lhůty jsou závazné, jen pokud jsou písemně potvrzeny oběma stranami. V případě nedodržení termínu dodání ze strany prodávajícího, nelze ze strany kupujícího uplatňovat jakékoliv nároky z titulu dodání zboží po termínu požadovaném kupujícím. Dodací lhůty u těch zakázek, ve kterých je sjednána záloha, popř. platba, začínají plynout po připsání sjednané celé zálohy na účet prodávajícího.
8. Místo plnění a další činnosti související s dodávkou
Místem plnění, dodání zboží je centrální sklad společnosti v Nagoldu, objedná-li zákazník přepravu do určitého místa, pak se uskutečňuje dodání zboží jeho předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího. V tomto případě prodávající umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči přepravci ohledně vzniku škody na zboží. Dodávka nezahrnuje vykládku a manipulaci.
Převzetí zboží v množství a kvalitě potvrdí oprávněný zástupce kupujícího při složení zboží u odběratele podpisem dodacího či přepravního listu s čitelným uvedením jména.
V případě poškození obalu zásilky je zástupce kupujícího povinen toto poznamenat ihned do poznámek přepravního listu dopravce. Zástupce kupujícího je povinen si doručené zboží zkontrolovat neprodleně po převzetí zásilky . Případné poškození zboží je kupující povinen obratem nahlásit prodávajícímu a to nejpozději do jednoho pracovního dne od doručení. Rozdíly v počtu dodaného množství je kupující povinen nahlásit prodávajícímu nejpozději do dvou pracovních dnů od doručení. Výše uvedené oznamovací povinnosti je třeba provést ze strany kupujícího v daných termínech s tím, že na pozdější oznámení již nebude brán zřetel.
9. Cena
Ceny jsou smluvní. Prodávající si vyhrazuje právo upravit ceny s ohledem na změny nákupních cen, nákladů a poplatků.
10. Platební podmínky
Prodávající je oprávněn účtovat kupní cenu dnem, kdy došlo k předání zboží kupujícímu nebo přepravci k přepravě. Prodávající si vyhrazuje právo vystavit zálohovou fakturu nebo požadovat platbu v hotovosti. Kupující je povinen uhradit kupní cenu na účet prodávajícího ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře. Úhradou se rozumí připsání fakturované částky na účet prodávajícího.
Prodávající je oprávněn, aniž by zaslal upomínku, účtovat kupujícímu v případě prodlen s placením úrok z prodlení ve výši 0,05% denně z celkové neuhrazené kupní ceny.
Pokud je kupující v prodlení s placením, je prodávající oprávněn zadržet dosud nesplněné dodávky ze všech uzavřených a nerealizovaných kupních smluv s kupujícím, aniž by to znamenalo porušení smlouvy.
Uplatnění skonta – kupující je oprávněn uplatnit skonto pokud má podmínky skonta nadefinované pro nákup od Prodávajícího. Skonto není možné uplatnit v případě, že prodávající eviduje u kupujícího jiné faktury, které jsou po lhůtě splatnosti.
Při placení kreditní kartou je v rámci objednávkového systému zákazník vyzván k jejímu zadání a úhradě při posledním kroku. V případě, že je výše hodnoty objednávky nižší než 250 € bez DPH, je k objednávce systémem automaticky připočteno dopravné v aktuální výši.
11. Nabytí vlastnického práva
Vlastnictví ke zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, přechází na kupujícího okamžikem zaplacení úplné kupní ceny za dodané zboží. Zaplacením úplné kupní ceny se rozumí připsání celé fakturované částky na účet prodávajícího.
Všechny předměty prodeje (produkty) zůstávají vlastnictvím prodávajícího až do úplného pokrytí všech závazků kupujícího vzniklých z jakéhokoliv důvodu z předmětné zakázky.
Zboží, které nebylo plně uhrazeno, nesmí být kupujícím dále prodáváno a dáváno do zástavy jako ručení, pokud k tomu prodávající nedal písemný souhlas.
Pokud kupující nedodrží platební podmínky, nebo je-li ukončena kupní smlouva z jeho viny, nebo je-li jeho firma v insolvenčním řízení dle zákona č. 182/2006 Sb. v platném znění, jsou všechny jeho závazky splatné okamžitě, a to i v případě, kdy směnky nebo jiné druhy plateb, mají pozdější splatnost. Nebudou-li pozdější závazky uhrazeny ihned, vyhrazuje si prodávající právo požadovat od kupujícího výdej dodaného zboží bez jakýchkoliv překážek a dalších nároků.
12. Záruka za jakost a odpovědnost za vady
Kupující je povinen bez zbytečného odkladu zkontrolovat dodané zboží dle průvodních dokladů. U zjevných vad je kupující povinen tyto vady reklamovat dle dále uvedených reklamačních podmínek prodávajícího. Za zjevnou vadu se považuje též vada množstevní.
Reklamace musí mít vždy písemnou formu a musí být doložena doklady pro projednání oprávněnosti reklamace. Nejlepší formou evidence vzniku reklamace je její zápis v objednacím systému po přihlášení k zákaznickému účtu. Zde v sekci Informace o zásilce - Číslo zásilky je možné přímo vybrat požadovanou položku(-ky) k reklamaci.
Kupující je povinen podat prodávajícímu zprávu o případných vadách neprodleně potom, kdy vady zjistil, nejpozději však do konce záruční doby. Při reklamaci zboží si prodávající vyhrazuje právo kontroly stavu reklamovaného zboží přímo na místě zjištění.
Je-li prokázáno, že reklamace je oprávněná, je prodávající povinen dle dohody obou stran poskytnout kupujícímu jeden z následujících nároků:
- přiměřená sleva z kupní ceny
- v dohodnuté lhůtě odstranění vady opravou zboží (jsou-li vady odstranitelné)
- dodávka náhradního zboží za zboží vadné či dodávka chybějícího zboží.
V případech těmito podmínkami neupravených, se odpovědnost za vady zboží a nároky z vad zboží řídí ustanoveními obchodního zákoníku.
Na dodané zboží poskytuje prodávající standardně záruku za jakost v trvání 24 měsíců ode dne dodání zboží. Prodávající ručí za to, že dodané zboží bude po dobu záruky způsobilé pro použití k účelu obvyklému s přihlédnutím k druhu a určení výrobku. Tato záruka se vztahuje na funkční vady zboží způsobené vadou materiálu výrobku, vadou konstrukce výrobku, anebo vadným výrobním postupem.
Jako záruční list slouží dodací list, který je prodávající povinen kupujícímu dodat současně s reklamovaným zbožím. V případě, že zboží není odebráno osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání prvnímu přepravci.
Ke každému reklamovanému výrobku je kupující povinen připojit reklamační číslo, které mu bude přiděleno prodávajícím po nahlášení reklamace. Při reklamaci musí být kupujícím uvedeny minimálně následující údaje: číslo kupní smlouvy, specifikace vadného výrobku, stávající umístění vadného výrobku, popis zjištěné vady včetně fotodokumentace, datum zjištění vady a kontaktní osoba kupujícího včetně telefonického a e-mailového spojení. Oznámení vad je považováno za provedené okamžikem doručení písemné reklamace prodávajícímu.
12.1 Prodloužená 7-mi letá záruční doba pro vybrané výrobky
Víme, že pokud pracujete s produkty značky Hafele, očekáváte zejména kvalitu, odpovídající provedení, funkcionalitu a kvalitní servis. Tyto priority jsou vlastní i nám. Zavedením prodloužené záruky na naše vlastní vybrané produktové řady bychom Vás, i konečné uživatele chtěli ujistit, že naše výrobky splňují nejpřísnější průmyslové standardy a normy, podle kterých jsou vyráběny a testovány. Jsme si jistí, že naše výrobky po celou dobu prodloužené záruky budou fungovat bez ztráty funkce nebo snížení výkonu. Námi poskytnutá prodloužená záruka je určená pro kování instalované pro standardní aplikace a situace naplňující parametry běžného prostředí v rozsahu daném technickými parametry výrobku. Prodloužená záruka zaniká v případě, že výrobek, který je certifikován pro určitý počet cyklů nebo provozních hodin dosáhne těchto mezních hodnot před uplynutím prodloužené záruční doby.
Prodloužená 7-mi letá záruka platí pro produkty nebo produktové řady:
- Matrix Box P
- Axilo
- Free Space
- Loox
- Ixconnect
Prodlouženou záruku je možné uplatnit pro zboží objednané od 1.3.2022.
Záruka prodávajícího za jakost zboží se nevztahuje na vady zboží způsobené:
- v důsledku použití zboží k nevhodnému účelu
- v důsledku nevhodné, neodborné nebo v rozporu s návodem prodávajícího provedené manipulace, skladování, údržby nebo montáže zboží
- v důsledku nedodržení stanovených technických norem, předpisů a postupů
- v důsledku předem prodávajícím neschválených změn, úprav a oprav
- v důsledku změn, úprav a oprav dodaného zboží provedených jinou osobou než prodávajícím nebo jím zmocněnou osobou či firmou
- v důsledku poškození zboží vadným skladováním po dodání a poškození zboží třetí osobou nebo neodvratitelnými událostmi.
Nárok na uplatnění záruky zaniká:
- není-li kupující schopen prodávajícímu prokázat, že reklamované zboží bylo nakoupeno u prodávajícího
- porušením ochranných pečetí a nálepek, pokud na výrobku jsou
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají podmínkám uvedeným v dokumentaci
- mechanickým poškozením zboží kupujícím
- zboží bylo poškozeno živly
- na komponenty systému LED osvětlení Loox v případě propojení systému s komponenty třetích stran
13. Reklamace
Kupující je oprávněn reklamovat zboží pouze v záruční době. Kupující má právo uplatnit záruku jen na zboží, které vykazuje vady, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.
Zadání reklamace provádí kupující prostřednictvím Oneweb. Fyzické vrácení zboží lze provést jen se souhlasem prodávajícího, na náklady kupujícího a nikoliv na dobírku. Při vrácení zboží, které bylo chybně objednáno bez zavinění prodávajícího a jehož vrácení bylo prodávajícím odsouhlaseno, budou při vystavení dobropisu odečteny jeho manipulační náklady. Při vrácení zboží je třeba doložit fakturu. Zboží ve zvláštním provedení, nebo zboží specificky upravené podle přání zákazníka není přijímáno zpět.
Pokud se prodávající a kupující nedohodnou na jiné lhůtě, je prodávající povinen reklamaci včetně odstranění závady výrobku vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
Při reklamaci zboží, na které se vztahuje zákonná záruka, provede prodávající odstranění vady formou opravy, případně výměnou dílu nebo vadného výrobku za výrobek nový s původním výrobkem plně funkčně kompatibilním a stejných technických parametrů.
V případě, že prodávající nebude schopen provést opravu výrobku ani jeho výměnu za jiný, vystaví dobropis v hodnotě reklamovaného zboží, na základě kterého kupujícímu vrátí kupní cenu těchto výrobků.
U mimo-záručních oprav prodávající poskytuje na provedenou práci a vyměněné díly záruku na stejnou vadu, jež byla při opravě odstraněna, v délce 6 měsíců.
14. Závěrečná ustanovení
Změny, doplnění a dodatky kupní smlouvy, příp. potvrzené objednávky jsou platné jen tehdy, jestliže jsou uzavřeny písemnou formou a jsou podepsány oběma smluvními stranami.
Právní vztahy neupravené VOP ani kupní smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními obchodního zákoníku.
Tyto všeobecné prodejní a dodací podmínky byly vydány společností Hafele Czech & Slovakia s.r.o. jako nedílná součást obchodně právních vztahů s každým kupujícím.
V Praze dne 8.6.2022
Martin Běhunek, jednatel